Een smaakvolle
Huisstijl voor lokale zichtbaarheid
Toen Sneeker Snackpoort De Kolk ons benaderde met de vraag om een logo te maken, daagden we de eigenaar uit om kritisch naar zijn bedrijf en andere snackbars te kijken. Al snel werd duidelijk: De Kolk had een uitgelezen kans om zich lokaal echt te onderscheiden van de concurentie.
De kracht van een merkidentiteit ligt in het vertellen van een authentiek verhaal. Snackpoort De Kolk, gelegen tussen de iconische Waterpoort en Watertoren, heeft een sterke band met Sneek. Deze connectie werd het fundament van de nieuwe huisstijl. De snackbar wilde niet slechts ‘een’ snackbar in Sneek zijn, maar dé snackbar van Sneek. Vanuit dit uitgangspunt bedachten we een nieuwe naam die zowel uniek als herkenbaar is: Sneeker Snackpoort De Kolk.
Ook in het ontwikkelen van een huisstijl hebben we de focus gelegd op het echte “Sneeker gevoel”. Het nieuwe logo is gebaseerd op de weerspiegeling van de Waterpoort in het water van de Kolk, aangevuld met andere iconen van Sneek, zoals de Watertoren en de Waterpoort. In combinatie met een stoer, rustiek lettertype en de welbekende kleuren van Sneek, hebben we een krachtige merkidentiteit gecreëerd. De huisstijl is uitgebreid met aangepaste illustraties in een semi-vintage stijl, waarin de lokale iconen centraal staan. Denk aan een gouden patatje dat de Waterpoort siert en een sappige hamburger die op de Watertoren prijkt.
De illustraties, het lettertype en het kleurenpalet zijn doorgevoerd in raambestickering, kleding, vlaggen en online uitingen zoals social media posts. Alles is erop gericht om de zichtbaarheid en herkenbaarheid van Snackpoort De Kolk te versterken.
Met de open blik van de klant en een helder concept hebben we samen een sterke merkidentiteit neergezet. Snackpoort De Kolk is nu een begrip in Sneek, en als het gaat om lokale zichtbaarheid, zit deze snackbar gebakken!
"Mayd heeft mij onwijs goed geholpen, ze zijn heel erg betrokken en doen er alles aan om de klant tevreden te maken, mijn huisstijl is echt onderscheidend dan andere snackbars.”